Social Media

wpis w: Knowledge | 0

Social2W ciągu ostatnich lat możemy obserwować stały wzrost popularności portali społecznościowych np takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.

Coraz więcej firm zauważa zalety posiadania konta na tego typu portalach. Dzięki dodarciu do ludzi poprzez media społecznościowe firmy zyskują nowe narzędzie marketingowe, które ciągle zwiększa swój zasięg. Samo posiadanie konta na tego typu portalach i wrzucanie co pewien czas samych informacji reklamowych nie wystarczy jednak aby osiągnąć sukces. Istotną kwestią jest oferowanie użytkownikom treści dostosowanych do konkretnej grupy docelowej oraz zaangażowanie samych użytkowników w życie na społecznościowej stronie firmy.

Ważnym elementem jest autentyczność i przejrzystość prowadzenia profilu w takim portalu. Użytkownicy potrafią natychmiast wychwycić fałszywe treści np. pisane z fałszywych kont przychylnych opinii na temat firmy. Przede wszystkim nie należy traktować portali społecznościowych jako miejsca dla reklamy nakłaniającej do zakupu, należy wykorzystać ten specyficzny rodzaj serwisów internetowych do zaangażowania ludzi w proces nabywczy. Należy umieszczać wpisy informujące o bieżącej działalności firmy, informacje o nowościach, linki do stron lub blogów, gdzie pojawił się wpis dotyczący firmy lub jej produktów, o akcjach i konkursach organizowanych przez przedsiębiorstwo, wpisy informujące o stanowisku firmy na jakiś temat. 1

Z badań przeprowadzonych przez Agnieszkę Dejnakę wynika iż „dla większości e-konsumentów rola informacji pozyskiwanych poprzez media społecznościowe jest bardzo duża i ostatecznie wpływa na wybór produktu lub usługi. O podjęciu pozytywnej decyzji zakupowej decydują opinie wyszukane w mediach, które są także obszarem inspiracji przed zakupem produktów lub zdobywania wiedzy na temat korzystania z niektórych usług.”2

Pełen raport dostępny pod tym linkiem.

 

social media


1 Artykuł w wydawnictwie ciągłym Rak B.: Jak zagaić w social mediach „Marketing w Praktyce” 2014, nr 3.
2 Artykuł w wydawnictwie ciągłym Dejnaka A.: E-konsumenci jako użytkownicy mediów społecznościowych „Marketing i Rynek 2014, nr 8. str. 1043.